Historisch Sukhothai & Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Remko en Linda - WaarBenJij.nu Historisch Sukhothai & Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Remko en Linda - WaarBenJij.nu

Historisch Sukhothai & Ayutthaya

Door: remko linda

Blijf op de hoogte en volg Remko en Linda

14 Maart 2012 | Thailand, Ayutthaya

Maandag om 8.40 vanuit pshisanulok vertrokken naar Sukhothai. De busreis duurde niet zo lang, 1 uur en 15 minuten. We hadden vantevoren alweer gezocht naar een guesthouse in Sukhothai. Het Guesthouse heet TR guesthouse en was rustig gelegen naast een aantal andere guesthouse's. Rond 10 uur waren we al in het guesthouse en gelukkig was er gelijk een kamer vrij. voor 250 baht per nacht verbleven we in het guesthouse. Die ochtend hebben we eerst nog ontbeten bij het guesthouse voor dat we "nieuw" sukothai gingen verkennen per voet. We kwamen er al snel achter dat de stad niet erg groot is, aan het eind van de middag zijn we terug gegaan naar ons guesthouse, en hebben lekker genikst want het was die middag ook erg warm geworden rond de 40 graden! Die avond zijn we naar de night bazaar geweest. Een kleine markt met alleen eten, we hebben daar gegeten en zijn toen vroeg naar bed gegaan.

Dinsdag zijn we naar "oud" sukhothai geweest. Dit ligt 12km van "nieuw". Door een heel oud vervallen busje zijn we daar naar toe gereden. Toen we aankwamen hebben we daar een fiets gehuurd voor 30 bath. we hebben een aantal uren rond gefietst tussen oude ruines van de oude stad. Leuk om te zien, en doormiddel van tekeningen konden we zien hoe de stad er ooit uit had gezien. Wel gigantisch warm op de fiets en we hebben daarom lekker een paar keer pauze gehouden, lekkere sandwiches en fruitshakes gehad:)
Daarna zijn we weer met een zelfde soort rammelbus teruggegaan naar ons guesthouse, daar hebben we nog even oldschool geyatzeet:P en gepest!:)
's nachts konden we door de warmte bijna niet slapen. Rond 03:30 uur begon het hevig te onweren met daarbij een gigantische stortbui aan regen! heul veul water:P

's ochtends vroeg uit bed gegaan, om de bus van 07:50 uur naar ayutthaya te halen. daar waren we gelukkig op tijd voor en in de bus hebben we nog wat uurtjes slaap in kunnen halen. we werden alleen telkens wakker omdat er allemaal gratis eten en drinken bij ons busticket in zat.....Wisten wij veel..:P blijkt normaal te zijn....(ideetje voor in nl?)
Omstreeks 13:00 uur kwamen we aan en zijn we door een taxi naar ons nieuwe guesthouse gebracht. Daar was een oud vrouwtje , geen engels dus dat werd moeilijk:P kwam gelukkig iemand helpen en we kwamen in een heel leuk houten guesthouse terecht, met airco:) en een soort buiten badkamer...heel apart maar wel heel leuk!:)
's middags hebben we nog een oude vervallen tempel bezocht(ruines) een beetje hetzelfde als sukhothai. Morgen gaan we eenfiets huren endoor ayutthaya fietsen. Overmorgen waarschijnlijk naar 'Lopburi' Dit is een stad waar heel veel apen wonen en de stad deels hebben overgenomen!:P

We hebben voor dit verslag nog even geen foto's.... die volgen later!:)

Grtz

• 14 Maart 2012 - 19:46

Rieky En Bennie:

Hoi Remko en Linda. Wij lezen steeds jullie verslag en vinden erg mooi.Door het verslag van jullie zien wij wat jullie allemaal zien en meemaken.Wij wensen jullie daar nog heel veel plezier.
    Groeten uit Borne.

• 16 Maart 2012 - 21:45

Pa&co:

Hoi Remko en Linda,
    Geniet van jullie weekend in Thailand! We hopen dat alles goed gaat en jullie heel veel genieten!
    Liefs van ons

• 17 Maart 2012 - 11:04

Anne En Francine:

Da's niet gek eten in de bus en dan lekker een dutje doen. jullie genieten, maar wij ook en hebben een heeel mooi uitzicht. We gaan vandaag fietsen. We hebben een super appartement waar alles aanwezig is. En de prijs valt ook erg mee. Dus we gaan weer een keer als die vrij is.!!!! groetjesxxxx