De treinreis & Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Remko en Linda - WaarBenJij.nu De treinreis & Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Remko en Linda - WaarBenJij.nu

De treinreis & Koh Samui

Door: remko linda

Blijf op de hoogte en volg Remko en Linda

26 Maart 2012 | Thailand, Bangkok

Na 7 uur gewacht te hebben in Ratchaburi, kwam om 21.50 (geen minuut te laat)eindelijk onze trein! We hadden een slaaptrein geboekt met een upper en lower bed. Bovenelkaar slapen dus, Het bed van remko (beneden) was een redelijk normaal bed, goeie lengte en breedte maar het upperbed (boven) van linda was erg smal. En Linda had steeds het gevoel uit het bed te rollen en een kleine 2 meter naar beneden te vallen. Gelukkig is dit niet gebeurt, en hebben we eigelijk best nog wel goed geslapen. Rond half 7 werden we allebei wakker en was het de bedoeling dat de trein rond 7 uur in Surat Thani zou zijn. Maar helaas, we kwamen pas om 8.10 aan. Omdat we een combiticket hadden geboekt, (trein-bus-ferry) gingen we na de treinreis opzoek naar onze bus die ons naar de ferry zou brengen. Na meerdere malen gevraagd te hebben dachten we in de goeie bus te zitten maar dat was niet zo. Gelukkig hadden alle bussen wel dezelfde eind bestemming, dus we kwamen wel aan bij de pier om de oversteek te maken naar Koh Samui. De boot waarmee we de oversteek zouden maken zag er een beetje gammel uit, maar naar anderhalf uur varen kwamen we aan in Koh Samui. Op Koh Samui stond voor ons een mini bus klaar om ons naar het hotel te brengen. En rond 1 uur kwamen we aan in ons hotel, en zagen we het mooie uitzicht vanaf het restaurant van het hotel. Onze bungalow staat 10 meter van het strand, is wit geschilderd en heeft een rieten dak (zie de foto)
We hebben gelijk onze zwemkleding aangedaan en hebben een duik genomen in het zwembad. Die avond zijn we uitgebreid uiteten geweest bij een restaurant in de buurt.

Zaterdag, ja wat kan ik daarover vertellen. We hebben de hele dag aan het zwembad/strand gelegen en zijn heerlijk verbrand/verkleurd ;):P

Zondag hebben we een scooter gehuurd. En zijn op zoek gegaan naar de waterval van 80 meter hoog! Het was even zoeken maar uiteindelijk toch gevonden. Op een gegeven moment mocht je niet meer met de scooter omhoog. Maar moest je lopend of met een terreinwagen. En wij gingen natuurlijk met de terreinwagen! Je mocht boven op de terreinwagen zitten, super gaaf! want de auto ging heeel hard omhoog en nog harder omlaag. Daarna moesten we nog 10 min lopen om de waterval te bereiken, de waterval was erg mooi en super hoog. Onder de waterval kon je zwemmen maar het water was echt ijskoud! En we hadden ook geen zwemkleding mee. Na de waterval zijn we na een gemummificeerde monnik gereden, die zag er niet zo best meer uit. En ze hadden de monnik maar een bril opgezet want de oogkas was helemaal ingezakt:S
Na de monnik hebben we geluncht en zijn we weer terug gereden naar het hotel om aan het zwembad te liggen. Die avond zijn we naar Walking Street geweest. Dit is een markt, die 1x per week wordt gehouden. Je kan er vanalles kopen; kleren, schoenen, sourvenirs en ook snorkels! En die hebben wij gekocht! Op de markt hebben we eten gekocht en meegenomen naar onze hotel kamer, en daar opgegeten!

Vandaag en morgen gaan we weer verder met niksen, Het bevalt ons namelijk wel! Even rusten na 3 weken van alles bekeken te hebben!

Woensdag gaat onze vlucht vanaf Koh Samui naar Bangkok rond half 3. En om half 3 's nachts gaat onze vlucht vanaf bangkok naar Amsterdam.
Het vluchtnummer van bangkok naar amsterdam was ik nog vergeten erop te zetten!
Vluchtnummer CI0065; tijd:02.30, We vliegen terug met china airline!

Ik denk dat dit ons laatste berichtje was! Ik hoop dat jullie alle verhalen leuk hebben gevonden! En tot snel in nederland!!!

• 26 Maart 2012 - 11:04

Jacqueline:

Geniet er nog maar even van. Wij staan er donderdagmorgen (een warme jas zal gelukkig niet nodig zijn..maar een trui nemen we mee voor jullie) Tot dan!

• 26 Maart 2012 - 17:25

Anne En Francine:

Tja, bezig met de laatste daagjes. Geniet nog maar effe, want straks is dat luieren afgelopen. Dan begint het gewone leven weer. Wij zijn toch ook wel weer blij dat jullie terugkomen. Goeie vlucht en tot donderdagmorgen 9.15uur. xxxxx

• 26 Maart 2012 - 19:31

Co&pa:

Geniet nog even daar van jullie laatste dagen in het prachtige Thailand!!Door jullie actuele reisverslag hebben wij mee kunnen leven, en door jullie ogen een beetje mee kunnen kijken. Een hele goede vucht terug!! Liefs en we horen weer van elkaar. Pa&Coby