Tiger temple & Damnoen saduak; Floating market - Reisverslag uit Ratchaburi, Thailand van Remko en Linda - WaarBenJij.nu Tiger temple & Damnoen saduak; Floating market - Reisverslag uit Ratchaburi, Thailand van Remko en Linda - WaarBenJij.nu

Tiger temple & Damnoen saduak; Floating market

Door: remko linda

Blijf op de hoogte en volg Remko en Linda

22 Maart 2012 | Thailand, Ratchaburi

Dinsdag 20 maart zijn we laat opgestaan, een uurtje of 9. Rustig ontbeten in het restaurant dat bij het Guesthouse hoort, het restaurant heeft een heel erg mooi uitzicht op de rivier. Om 10 uur hebben we een scooter gehuurd en zijn rustig naar de tiger temple gereden. Onderweg een keer gestopt om de Brigde over the river Kwai te bekijken en om even iets te eten en te drinken. De tiger temple was ongeveer 45 km rijden. Rond kwart voor 12 waren we bij de tiger temple dat om 12 uur open ging. Toen we stonden te wachten kwamen de tijger er al aan. Groot waren ze, jeetje en dat je dan zo dicht bij mag komen! het blijven toch wilde dieren. Eerst een stukje door het park gelopen waar de tijger en de moniken samen leven, en rond half 1 kwamen we bij de tijger. Je mocht met ze op de foto, ze aaien maar er waren ook strikte regels. zo mocht er niet luid gepraat worden, of op je hurken gaan zitten of onverwachte bewegingen gemaakt worden. Daarna zijn we met alle tijgers naar de Canyon gelopen, je mocht de tijgers aan het lijntje houden, een soort van " tijger uitlaten". Na de canyon kon je deelnemen aan verschuillende activiteiten waar je dan wel extra voor moest betalen. Bijv. Spelen met de tijgers in het water, of het voeden van de welpjes. Daar hebben wij aan meegedaan, het leek ons erg leuk om de kleine tijgertjes te voeren. En het was ook super leuk. Doordat de tijger van jongs af aan in aanraking komen met toeristen, raken ze hier gewend aan en zien ze de mens niet meer als prooi of vijand. Het voeren van de welpjes duurde 45 minuten. Omdat ze al eerder die dag eten hadden gehad, hadden ze niet erg veel zin in melk uit de fles. Daarom kregen ze kip met melk. In de tiger temple hebben we erg veel foto's gemaakt! Rond de 350 foto's! We hebben een erg leuke dag gehad, en jammer genoeg was de dag zo om! In de avond waren we erg moe van deze leuke maar inspannende dag! We hebben daarom uitgebreid gegeten bij het hotel.

Woensdag 21 maart zijn we weer laat opgestaan en zijn we rond 12 uur uitgecheckt uit het guesthouse! We hebben toen de bus genomen naar Ratchaburi en daar over gestapt op een bus naar Damnoen Saduak. De reis duurde 3 en een half uur! En rond 4 uur waren we in ons hotel. We hadden op internet al gezocht naar een hotel; Hotel nok noi. Het was een erg simpel hotel, geen wifi of tv. Maar ach voor 350 baht kun je niet veel verwachten. In het hotel hadden we een boot gereserveerd om de volgende ochtend over de floating market te varen. We hadden op internet gelezen dat rond 8 uur de touringcarbussen uit bangkok aankwamen op de markt en dat dan de sfeer een beetje toeristisch zou worden! Daarom zou onze boottocht al beginnen om 7 uur ochtends!!
Die avond hebben we in Damnoen Saduak gegeten ergens langs de weg.

Donderdag 22 maart opgestaan rond 6.30, nog geen 10 seconde later werd er aangebeld bij onze hotelkamer.Het was de hotel eigenaar, die ons kwam vertellen dat de boottocht over 30 min zou beginnen! Om 7 uur waren we bij onze boot! Een longtailboot met chauffeur. We zaten met z'n tweeen in de boot, achter elkaar. En we zijn toen naar de floating market gegaan. Daarwaren de vrouwen met hun groente/fruit op hun bootje druk bezig met het verkopen aan de locals.De verkoopster hadden allemaal strohoeden op. Tijdens het varen hebben we ons ontbijt bij elkaar gekocht. Als je geintresserd ben in eten van 1 van de bootjes, dan komen ze met een haak en trekken ze jouwn boot dichter bij. De prijzen op de markt liggen wel wat hoger dan aan de straat. Maar het is voor ons als nog spotgoedkoop! Ook zijn we nog buiten de markt geweest, varen tussen de woonwijken door. Alle woning staan daar op palen boven het water. Om 8.30 was onze boottocht weer afgelopen, een hele leuke ervaring. Na de boottocht zijn we naar een bakker gelopen en hebben nog wat broodjes gekocht. De broodjes hebben we opgegeten in het hotel, rond half 12 uitgecheckt en de bus genomen naar Ratchaburi. De busreis duurde anderhalf uur en we zijn toen lopend naar het treinstation gegaan waar we onze rugtassen hebben gelaten. Nu in het wachten tot 21.50 voordat de trein gaat naar Surat Thani. Nog maar 7 uur, maar het wachten is het waard want morgen zijn we op Koh Samui!! Tot snel

• 22 Maart 2012 - 08:51

Kim:

Super gaaf lin en remko! Veel plezier nog en geniet de komende dagen lekker van het strand. Tot snel!

• 22 Maart 2012 - 09:55

Jacqueline:

Op naar een rustig finale aan het strand.... geniet er van!

• 22 Maart 2012 - 12:43

Anne En Francine:

Nog effe en dan lekker luieren aan het strand. En na genieten van de mooie weken die jullie gehad hebben. Geniet ervan. Wij genieten ook van het mooie weer in Hengelo. Groetjesxxxx

• 22 Maart 2012 - 17:47

Rob En Bep:

Mooie fotos heel leuk die tijgertjes!!
    veel plezier verder!!

• 22 Maart 2012 - 19:01

Co&pa:

Hoi daar,
    Wat een GEWELDIGE ervaring met de tijgers!! En ik weet hoe gek jij was/bent met grote katten!
    Liefs en geniet verder!

• 22 Maart 2012 - 19:38

Joey:

Leuke foto's zeg! :-) volgens mij willen jullie nog wel langer weg blijven of niet?