Ayutthaya/Lopburi en Bangkok - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Remko en Linda - WaarBenJij.nu Ayutthaya/Lopburi en Bangkok - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Remko en Linda - WaarBenJij.nu

Ayutthaya/Lopburi en Bangkok

Door: remko linda

Blijf op de hoogte en volg Remko en Linda

19 Maart 2012 | Thailand, Kanchanaburi

De 2e dag Ayutthaya hebben we weer een fiets gehuurd. We hebben lekker door de oude stad gefietst en hebben verschillende oude gebouwen en ruines bezocht. Weer een paar bijzondere foto's kunnen maken!:) Wel was het behoorlijk zweten met het warme weer op onze fietsen...of eerder gezegd...fietsjes, want die van remko was nogal op maat van een Thai..... klein dus hahaha... Ook hebben we verschillende tempels bekeken, een olifanten ''kraal'' met olifanten die door de stad liepen. Verder hebben we o.a. een hele grote budha en een liggende witkleurige buddha bekeken. Nog een pauze gehad bij de lokale KFC :) en voor een bus gekeken naar Lopburi.

vrijdag, vroeg opgestaan om de bus van 08:00 uur naar Lopburi te halen. We waren mooi op tijd maar er vertrok geen bus.... mensen zeggen altijd 'Surinaamse tijden...' nou... de thaise tijden zijn niets beter!:P
Rond 09:00 uur vertrok de bus dan eindelijk, een super relaxte bus...(NOT) houten vloer, remko paste niet tussen de bankjes (te lang...en niet te DIK:P) tevens was het de hele weg schommelen en hobbelen. na 2 uurtjes rijden werden we in het centrum van Lopburi afgezet. We zagen al gelijk waarvoor we naar deze stad gingen... namelijk: APEN:)
De aapjes (soort bavianen) liepen over de electriciteitsbedrading , bij ramen van huizen en ook gewoon op straat en in winkels! na een tijdje te hebben gelopen, zagen we er tientallen bij elkaar op straat, er moesten mensen met stokken bij komen om de aapjes bij de touristen weg te houden, ze waren erg gericht op eten en sloopten ondertussen het straatmeubilair en de winkels...
Rond 15;00 uur wouden we de trein terug nemen. Helaas had deze een vertraging van 2 uur ..pfffffffff hij vertrok uiteindelijk pas om 5 uur. Conclusie: openbaar vervoer in Thailand hanteerd niet zulke strakke tijdschema's als bij ons in NL.
's avonds over een nightbazar gelopen, hier waren zoveel muggen dat we eten gekocht hadden en meegenomen naar onze kamer. Daar lekker op bed voor de tv gegeten!

Zaterdag, om 9 uur de bus naar bangkok genomen. Omstreeks 10:30 uur waren we daar. Vlot een guesthouse gezocht en lekker gelopen in een deel van bangkok waar we nog niet waren geweest namelijk: KhaoSan Road.
Het toeristengedeelte van Bangkok met enorm veel cafe's, souvenirshops, barretjes en restaurantjes. De prijzen liggen wel een stuk hoger dan wat we gewend waren want we waren 's avonds uit eten geweest voor bijna 700 bath... maarja wel heel gezellig, vooral 's avonds als alle lichtjes branden in de straat. Daarna hebben we lekker in de kamer ' die another day van James bond ' gekeken op een of andere engelse filmzender.

Zondag, lekker van 09:00 uur tot 14:00 uur over de grootste markt van Azie gestruind (waren we al eerder geweest...). We gingen op zoek naar goedkope souvenirs en we zijn ruimschoots geslaagd. We zijn ook op andere delen van de markt geweest waar we eerder niets van hadden gezien. Dit was een deel met allemaal dieren en dierenbenodigdheden. Wel heel zielig om te zien, allemaal puppies, honden, katjes, cavia's, konijnen, maar ook schildpadden, reptielen, gevogelte, muizen/ratten en duizenden vissen in aquaria en in zakjes aan de straat, klaar om verkocht te worden. De meeste dieren zaten met velen in te kleine hokjes, we zijn hier ook vlot weer weggegaan want we wouden ze allemaal wel meenemen!:p 's avonds lekker uit eten(oldschool goedkoop) en op tijd naar bed.

Maandag 19 maart de trein gepakt naar Kanchanaburi. vreselijke hobbeltrein, het leek wel of je paard aan het rijden was. Maar wel weer goed en heelhuids aangekomen. We hebben nu een mooi guesthouse aan het water met uitzicht over de rivier (river kwai).
Morgen naar de tigertempel met een gehuurde scooter.... en dan woensdag naar Ratchaburi, donderdag de floating market in Damnoen Saduak en 's avonds de nachttrein naar het zuiden. vanaf vrijdag dus heerlijk relaxen op KOH SAMUI :) zon strand zee en niksen:)

• 19 Maart 2012 - 09:55

Rob En Bep:

Mooie verhalen..
    Een hele belevenis echt iets voor jullie.
    Heel veel plezier verder en voor later lekker genieten aan het strand, groetjes rob en bep..

• 19 Maart 2012 - 17:58

Rieky En Bennie.:

Mooi reisverslag daar is heel veel te zien.Foto's zijn ook heel goed.
    Morgen hebben wij verjaardag van Rene. met Pasen zijn jullie uitgenodigt voor een eitje in Borne.Nog mooie resterende dagen in Thailand en veel plezier, Groetjes uit Borne.

• 19 Maart 2012 - 18:14

Anne En Francine:

Tja de helft zit er al weer op. Gaat snel of niet dan. Grappig een stad met apen. Maar daar heeft de aap ook wel een Rode K???. Veel plezier morgen met jullie scooter rit. Wij zijn weer thuis. Voor herhaling als het kan. Beide dagen gefietst. Suuuper gehad. Groetjes xxx

• 20 Maart 2012 - 12:55

Linda:

Nou, ze hadden niet alleen een rode kont maar ook tepels! Die big momma aap, was echt niet normaal ;) Vandaag met de scooter geweest naar de Tiger temple, echt super gaaf!! Het verhaal en de mooie foto's volgen nog!

• 20 Maart 2012 - 22:12

Pa&co:

Remko &linda,
    Een hele fijne reis verder!! We zijn zeer benieuwd naar de tijger foto's!!
    Liefs en heinig an!

• 21 Maart 2012 - 21:49

Pa&co:

Goede reis voor morgenavond met de nachttrein naar Surat Thani en dan heeeeeel veel zon en strand plezier op Koh Samui in jullie hotel!!! Verbrand niet...liefs van ons