Treinreis/Phitsanulok - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Remko en Linda - WaarBenJij.nu Treinreis/Phitsanulok - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Remko en Linda - WaarBenJij.nu

Treinreis/Phitsanulok

Door: remko linda

Blijf op de hoogte en volg Remko en Linda

12 Maart 2012 | Thailand, Sukhothai

Zaterdagochtend vroeg opgestaan om de trein van 8.45 te halen op het station van Chiang Mai. De treinkaartjes hadden we een paar dagen geleden al gekocht.De treinreis zou ongeveer 6 uur duren. Aangekomen op het station kwam de trein er al snel aan en om 8.45 vertrokken we richting Phitsanulok.Naast ons zat een thaise familie, 1 van de meisjes zag remko wel zitten ;):P en wou erg graag op de foto met hem, dus dat gebeurde ook! Jammer dat wij geen foto hebben, dan konden jullie even lachen! Want ze was niet zo charmant ;)Na ongeveer 2 uur kregen we eten en drinken in de trein, het eten bestond uit koude rijst met een koud viskoekje, heerlijk :P
Na ongeveer 6 uur in de trein gezeten te hebben vroegen we ons af wanneer we zouden aankomen, anderhalf uur laten kwamen we pas aan! De treinen in thailand zijn dus nog erger dan die in nederland, maar ach het regende toch buiten dus in de trein zaten we droog. Om 16.30 kwamen we aan in Phisanulok, we gingen toen eerst op zoek naar een guesthouse, in het boekje van de ANWB stond lithai guesthouse, dus daar zijn we maar heen gegaan. Een simpel guesthouse voor 460 per nacht incl. ontbijt.Die avond zijn we naar een nightbazaar gegaan en hebben daar ook gegeten.

Zondagochtend zijn we naar een historisch thais museum geweest. Er stonden veel oude werktuigen en huishoudelijke dingen. Daarna zijn we naar een buddha makerij geweest, Daar waren ze net bezig om een buddha uit het gips te halen, erg leuk om te zien hoe al die buddha gemaakt worden. Naast de buddha makerij was een vogeltuin met thaise vogels, was piepkleine vogels tot de grote neushoornvogel. Al zaten de vogels wel in kleine hokjes...
Na de vogeltuin hebben we een wandeling gemaakt door Phisanulok met verschillende stops om te drinken en te eten. We zaten ook bij een bakkerij waar ze heerlijke zelfgemaakte broodjes maakte. Na de bakkerij zijn we naar een aantal tempels gelopen. In de maanden februari/maart vieren de boedisten het buddha festival, Bij 1 tempel was een grote markt met allerlei leuke souvenirs, daar hebben we natuurlijk wat gekocht. Na de lange wandeling hebben we toch maar weer een massage genomen, remko een voetmassage en linda een bodymassage. Erg lekker maar die thaise vrouwen/mannen zijn wel een beetje hardhandig;):P Naast de massase werd de night bazaar alweer opgebouwd en hebben we romantisch ;) gegeten aan het water. 1 nadeel, er waren 100den muggen en het kriebelde ons overal. Op de terug weg naar het hotel hebben we lekkere chocolade cakejes gekocht en op de kamer opgegeten. Die avond hebben we de tassen weer ingepakt want de volgende dag gaan we naar Sukhothai!

• 12 Maart 2012 - 17:53

Lieke:

Ha Remko & Linda!

Wat een leuke verhalen en foto's! Ziet er leuk en vooral mooi uit wat jullie daar doen! Ik ben jaloers op jullie, moeten Tom en ik ook maar is doen!;)

Nog heel erg veel plezier daar! Ik blijf jullie volgen! xx

• 12 Maart 2012 - 18:36

Anne En Francine:

Dus dat was een lange treinreis, natuurlijk wel leuk voor dat meisje, kon ze lang genieten van Remko. En toch een keer regen gehad. Toch wel weer een voetmassage genomen, je wendt er aan?
    Lijkt me interessant zo'n buddha makerij. Hoeveel weegt die wel niet?
    Goeie reis morgen met de trein, bus?
    Tot de vlg. keer.