Trinidad,Remedios, Camaguey en Bayamo! - Reisverslag uit Bayamo, Cuba van Remko en Linda - WaarBenJij.nu Trinidad,Remedios, Camaguey en Bayamo! - Reisverslag uit Bayamo, Cuba van Remko en Linda - WaarBenJij.nu

Trinidad,Remedios, Camaguey en Bayamo!

Door: RemkoLinda

Blijf op de hoogte en volg Remko en Linda

10 April 2013 | Cuba, Bayamo

Hoi allemaal,

Wonder boven wonder hebben we een bedrijfje gevonden waar we bijna in elke 'grote stad' op internet zouden moeten kunnen.
Dus hier maar weer een verhaaltje!

Na Cienfuegos zijn we vertrokken naar Trinidad! Een geweldige oude stad met allemaal kleurrijke huizen en gebouwen! Echt heel tof om te zien en om rond te lopen door de oude straatjes!
Ons scheel gekocht in souvenirs en lekker veel op de terrasjes gezeten! En natuurlijk een boel foto's gemaakt, die we helaas nog steeds niet op het internet kunnen plaatsen (inbelverbinding!:P).
Onderweg naar Trinidad, weer krabben op de weg! gelukkig ietsje minder als eerst maar toch een tiental doden..... lol....
In trinidad hadden we een leuke casa maar de eigenaresse had volgens ons verlatingsangst want toen we weggingen wilde ze maar wat graag dat we bleven en we werden gezoend en omhelst etc... hahaha! Wij konden er erg om lachen!

Daarna Remedios. Opzich een leuk stadje met een pleintje met mooie gebouwen in diverse kleuren. Verder erg weinig te beleven. We kwamen daar speciaal naartoe om de mooie route naar Cayo Santa Maria te rijden.
Na een paspoortcheck en 2 cuc entree, reden we op de schitterende weg van 50 km dwars door de zee en de mangrove bossen! echt tof links en rechts zee en de weg er dwars doorheen! na een km of 30 hebben we heerlijk aan een bounty strandje gelegen, mooie witte stranden en een prachtige blauwe zee! Top en natuurlijk KEIHARD verbrand! hahaha.
Daarna door gereden naar het einde van de Cayo Route en daar bij een mega toeristisch dorp... wat leek op BATAVIA STAD ,.,... OMG...
Maargoed daar een lekkere pizza gegeten (ja mama, dat is waarschijnlijk dezelfde) en daar zaten 2 mannen op het terras die linda herkende van het vliegtuig! Nederlanders, en de eerste die we na het vliegtuig tegenkwamen!
Een leuk gesprek gehad, een boek geleend van ze, welke we terugbrengen in NL. Ze wonen in Amsterdam dus dat is goed voor ons te doen. Die avond nog een drankje (of een paar meer) gedaan met ze, bij een terras in Remedios. Erg gezellige avond! Deze werd nog afgesloten met een soort parade met dans en muziek! Leuk om te zien!

Die nacht zat er een kikker in de badkamer van onze casa! Een JOEKEL! dus wij... WTF gaan we hier mee doen?? De eigenaar was nog wakker om 23:30 uur en we vroegen hem er naar te kijken omdat de voordeur open moest zodat we hem eruit konden gooien! Maar hij had een betere oplossing. Hij pakte een krant, en wij dachten dat hij hem daarmee ging oppakken. Maar hij plette de kikker met zn volle gewicht tegen de muur waarop hij op brute wijze aan het einde van zijn leven kwam. Daarna is hij op straat gegooid. Wij hebben hier gigantisch om gelachen! Erg bijzonder...

Daarna de volgende dag afscheid genomen van het koppel (opa en oma leken het wel) in Remedios. Erg lieve mensen! en met de auto naar de stad Camaguey gereden. De route er naartoe was niet altijd even prettig want er zaten zo nu en dan flinke gaten in de weg! Onderweg nog bijna een roofvogel uit de lucht gereden omdat deze het niet nodig vond om voor ons aan de kant te gaan! Na een flinke zoektocht in Camaguey, hebben we de casa uiteindelijk gevonden. Een leuke nette casa!
Stadswandeling gemaakt daarna en 's avonds in de casa gegeten.
We vonden Camaguey allebei een beetje tegenvallen. Het is een rommelige vieze stad met niet heel veel leuke dingen om te bezichtigen.
Helaas maargoed....

Vanochtend vroeg vertrokken naar Manzanillo. In ieder geval daar hadden we een casa besproken. Halverwege bedachten we dat we liever naar Bayamo wilden omdat de zeeroute tussen Manzanillo en Santiago de Cuba heel erg slecht schijnt te zijn. We zouden er daarom rond de 10 tot 11 uur over rijden. Daar ging onze route, maar nu zitten we wel in een heel mooi hotel in Bayamo. Een beetje voor Remko's verjaardag morgen!
In het hotel gebeld met de casa, in Remko's beste Spaans de boel geannuleerd en de Casa in Santiago de Cuba ook maar meteen telefonisch geboekt! Als we dan toch bezig zijn in het spaans, dan maar meteen alles!

Morgenvroeg vertrekken we naar Santiago de Cuba, we verwachten daar tot en met Zaterdag te zijn als we het tenminste naar ons zin hebben. Dan gaan we zondag nog een dag en nacht naar Holguin en dan maandag ochtend naar het hotel in Guardalavaca!

Hasta la Proxima!
Ciao

Remko y Linda

• 11 April 2013 - 00:15

Janny Kruijt:

Nog heel veel plezier en voor Remko............vast van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Groetjes van de buren van 121

• 11 April 2013 - 07:38

Roy & Kim :

Remko gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een leuke dag van! Leuk verhaal weer om te lezen! Heel veel plezier nog daar. Kus

• 11 April 2013 - 08:42

Jacqueline:

Gefeliciteerd!!!
    En wat leuk om dit zo te lezen (herkenning!!)
    Nog veel plezier, lekker blijven genieten!

• 11 April 2013 - 14:45

Anne En Francine:

Hee jarige Proficiat!! Fijn om te lezen dat alles nog goed gaat. Veel plezier nog.En laat je lekker verwennen vandaag, door onze dochter. Groetjes allebei!!!

• 11 April 2013 - 17:42

Coby&Jan:

Remko proficiat met je 24e verjaardag van ons, ik heb nog poging gedaan je te bellen maar ging snel over op de voicemail. Wat een belevenissen hebben jullie weer gehad! Leuk hoor dat jullie Cuba ook mooi en bijzonder vinden. Geniet maar lekker van je verjaardag Remko en neem een Cuba libre op onze kosten... inmiddels zijn Jelmer en Tessa hier nog even voordat wij onze grote reis naar Afrika beginnen!
    liefs en genieten he!! Veel plezier ook aan de kust het is mooi in Guardalavaca, heerlijke stranden en zee.

• 13 April 2013 - 18:56

Rieky Bos:

Hoi Linda en Remko,
    Remko nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Een goedkope verjaardag en vakantie,mooi makkelijk en je hoeft de rotzooi ook niet op te ruimen.
    Groeten Rieky en Bennie.

• 04 Mei 2013 - 19:31

Doede:

Hoi R&L,

Veilig terug in NL? Remko, moest je al aan de slag op de 30e? Heb je het boek al uit? Zo ja, laten we even contacten, Marieke de kapster wacht er op :-)

Groet uit Amsterdam, Roy & Doede