Bayamo , Santiago de Cuba en Holguin - Reisverslag uit Holguín, Cuba van Remko en Linda - WaarBenJij.nu Bayamo , Santiago de Cuba en Holguin - Reisverslag uit Holguín, Cuba van Remko en Linda - WaarBenJij.nu

Bayamo , Santiago de Cuba en Holguin

Door: RemkoLinda

Blijf op de hoogte en volg Remko en Linda

13 April 2013 | Cuba, Holguín

Hoi allemaal!

In Bayamo overnacht in een hotel aan een leuk plein! 's ochtends was er in de eetzaal een tafel versierd met balonnen en slingers voor Remko's verjaardag. Dit had linda de avond daarvoor in haar beste Spaans geregeld en kennelijk was het goedgekomen! Zelfs een kaartje erbij met : een gelukkige verjaardag en gefeliciteerd! waarschijnlijk hebben ze dat in het hotel met een vertaalmachine gedaan ofzo! haha!

Voor Remko was het in ieder geval een complete verrassing! Er was diezelfde dag een groep (bus) Nlers in hetzelfde hotel die Remko ook nog gingen toezingen! Helemaal onverwachts!!!! haha!
Diezelfde ochtend weer vertrokken. Op naar Santiago de Cuba!

Na ongeveer 2.5 uur over een heerlijke hobbelweg gereden te hebben kwamen we aan in STG de Cuba. Daar was het eerst nog even goed zoeken naar de Casa. Gelukkig hebben we gps op de tablet en kwamen we er dankzij Linda weer heelhuids terecht!
Mooie casa met groot dakterras in het centrum van STG de Cuba!
In de middag lekker rondgelopen in de stad, terrasjes gepakt en mojito's gedronken bij een groot hotel met uitzicht over een parkje!

's avonds heerlijk gegeten in de casa en daarna nog weer even terug naar het hotel waar we 's middags hadden gezeten, om nog meer mojito's te drinken (ze waren daar erg lekker! en goedkoop!1,5 euro ofzo)
De volgende dag hebben we een fort bekeken welke op ongeveer 8 km ten zuiden van de stad ligt. Fort del Morro!
Erg mooi om te zien, en je kon je goed inbeelden hoe het er vroeger geweest moest zijn, omdat er vrij weinig veranderd was in de loop der jaren ( zoals vrijwel heel cuba). Ook een prachtig uitzicht over de baai van STG de Cuba en op een klein eilandje, Cayo Granma.
Nadeel: het was er ONWIJS heet! dus lekker wat gedronken bij een nabij restaurantje!
S'middags lekker gerelaxt bij de CASA! Hangmat en een boekje en wat drinken TOPPIE! :-) Die avond uit eten geweest en heerlijk pizza gegeten met een ijsje toe! En natuurlijk weer Mojito's :P

Vanochtend (13 april) vertrokken uit STG de Cuba. Een mooie maar wederom slechte weg richting Holguin.
Hier wilden we eerst niet echt naartoe maar bij het lezen van het Cuba boek leek het toch wel leuk! dus hier voor 2 nachtjes naartoe omdat we stg de Cuba ook wel gezien hadden!
Aangekomen in Holguin de casa vrij snel gevonden na wat rondvragen! De eigenaresse spreekt onwijs snel spaans en we volgen er maar weinig van. Ook geen eten te krijgen 's avonds en het ontbijt was ook al een beetje lastig volgens ons. Dus vanavond maar uit eten (wat een straf :P )

We lezen momenteel het boek dat we geleend hebben van de 2 nlse mannen die we eerder tegenkwamen 'De ritselaars van Havana'.
Dit boek geeft een verhelderend beeld over hoe de mensen hier in cuba leven en wat er eigenlijk allemaal wel niet goed is.
Bijzonder om te lezen en je kijkt nu heel anders naar dingen hier!

Muchos plezieros om dit te lezen en Hasta la Vista!

Ciao

• 13 April 2013 - 20:39

Jacqueline:

En weer leuk om te lezen! De laatste week gaat in, genieten nog!!! Maar dat lukt best zo te lezen. groetjes van ons hier!

• 13 April 2013 - 21:15

Ali Schokker:

Van harte gefeliciteerd

Groetjes Roel een Ali

• 14 April 2013 - 09:42

Lisette:

Alweer een mooi verhaal om te lezen. Zelf wordt ik er een beetje jaloers van, van al die mooie verhalen, over het lekkere eten, super aardige mensen en natuurlijk het mooie weer :-D Ik moet nog 3 nachtjes wachten voordat ik op vakantie ga. Ik denk niet dat ik jullie voor de tijd nog zie. Heel veel plezier de laatste paar daagjes en daarna zien we elkaar weer, voordat de volgende reis alweer op het programma staat! Xx

• 14 April 2013 - 09:54

Coby En Jan:

Hoi,
    Jullie laatste week is begonnen, (onze laatste werkweek, en dan naar Zuid Afrika, joepie) heel veel plezier nog en heerlijk relaxen straks aan het strand. Geniet nog even van alles en fijn dat jullie het zo leuk hebben. Liefs,
    papa en Coby

• 14 April 2013 - 20:50

Anne En Francine:

Hoi, al weer begonnen aan de laatste week. Nog lekker even genieten. Wij genieten ook nog even in Almere. Vandaag heerlijk gewandeld, want het weer was eindelijk ook mooi. En vanavomd gezellig uiteten geweest met z'n vieren. Nou tot zaterdag, hoop ik. Groetjes Anne en Francine

• 15 April 2013 - 17:12

Rob En Bep:

Heb jullie abonnement op mojito's drinken of zo..
    Moet natuurlijk nog steeds dat trauma over die arme over(re) leden lieve kleine krabbetjes weg drinken he??
    Wel leuk dat jullie met alle kracht die je in je hebt er toch nog iets van proberen te maken,zwaar zeker he ha ha.
    Ik zou zo zeggen help elkaar er doorheen en probeer er wat van te maken daar ondanks alles geniet ik toch van jullie verhalen (horrorstories) en zo..
    Zonder gekheid have fun en rij voorzichtig xxxxx bep en rob