chiang mai op de fiets / Cooking class - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Remko en Linda - WaarBenJij.nu chiang mai op de fiets / Cooking class - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Remko en Linda - WaarBenJij.nu

chiang mai op de fiets / Cooking class

Door: remko linda

Blijf op de hoogte en volg Remko en Linda

09 Maart 2012 | Thailand, Chiang Mai

Donderdag zijn we lekker laat opgestaan (10 uur...) We zijn toen een fiets gaan huren! voor 50 bath per fiets konden we een hele dag rondfietsen... Eerst zijn we naar het treinstation gefietst (ongeveer 20 minuten...) om een treinticket naar phitsanulok voor aankomende zaterdag te kopen, voor 440 bath per persoon kunnen we daarheen.
De oude stad is een soort vierkant, omgeven door stenen muren. WE hebben van links naar rechts en van boven naar onder de oude stad doorgefietst. Leuk en relaxt om te doen, ondertussen hebben we lekker gegeten in restaurantjes die we tegen kwamen. Ook zijn we naar een klein lokaal marktje geweest. Daar hebben we een aantal souvenirtjes gekocht. Daarna waren we wel een beetje klaar met fietsen en hebben we een heerlijke voetmassage genomen, remko moest heel hard lachen omdat het kietelde onder zn voeten! :P Lekker ontspannen en een uur lang niets doen voor maar 120 bath (3 euro). Daarna hebben we de fietsen weer terug gebracht en hebben we lekker rotee gegeten (banaan in een soort pannenkoek met chocoladesaus en melksaus) onwijs lekker! 's Avonds zijn we een behoorlijk eind gaan lopen om bij de nightbazar te komen. Dit is een avond markt die elke avond opnieuw wordt opgebouwd met allerlei kraampjes voor souvenirs en lekkere dingen om te eten. Hier hebben we een boel gekocht en lekker doorheengelopen.

Vrijdag:

Cooking class.... jaja koken! heerlijk thais leren koken. We begonnen om 09:30 uur tot 16:00 uur. We gingen eerst met zn allen naar de lokale markt om ingredienten te kopen voor de gerechten die we vooraf moesten kiezen (5 stuks) ook kregen we uitleg op de markt over de ingredienten die gebruikt werden, de meesten zijn bij ons niet bekend en moeilijk verkrijgbaar. daarna zijn we begonnen, we hadden allebij een aantal verschillende gerechten uitgekozen dus we waren niet constant samen, we hebben o.a. : pad thai, green cury, spring rolls, soep, fish cookies, chiang mai noodles en fried banana gemaakt. (nog een paar meer ). Niet heel moeilijk koken maar het was wel een andere manier als dat wij dat normaal doen. er wordt veel gebruik gemaakt van 'fish sauce' en 'oyster sauce' erg lekker van smaak, ook gaan overal pepertjes in! heerlijk en veel kunnen eten vandaag. Zowel de gerechten van remko als van linda waren goed gelukt! yumyumyumyum:) jaja dat wordt thais koken in NL want we hebben ook een kookboekje meegekregen met alles erin wat we nodig hebben! :)

Zaterdag gaan we naar Phitsanulok, dus vanavond wordt het tas inpakken en spullen klaar leggen voor morgen vroeg, de trein vertrekt om 08:45 uur! wederom weten we niet wanneer we weer een computer tegen komen! dus tot de volgende keer :)

• 09 Maart 2012 - 10:03

Janny Kruijt:

Wat fijn om te zien dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Hele leuke foto's !!! Geniet er nog maar lekker van.
    Groetjes de buurtjes van 121

• 09 Maart 2012 - 18:21

Kim:

He remko en linda,
    Ziet er goed uit! Komen jullie hier ook eens jullie kunsten vertonen? ;) Remko, wel in dezelfde outfit natuurlijk he :P
    Heel veel plezier nog daar!
    Liefs Kim

• 09 Maart 2012 - 20:35

Anne En Francine:

Alweer van alles gedaan. En wat een prijsjes, dat wordt straks weer wennen met die Euro's. En dan een heerlijke voet-massage? Voor herhaling, Remko?? En dat eten dan, wel effe wennen of niet dan. Volgens mij is het bij jullie straks nog maar alleen Thais eten. Hee goeie reis morgen en hopelijk tot gauw. Groetjesxxx

• 11 Maart 2012 - 09:02

Mark En Nathalie:

Hee linda en remco
    wat een leuke verhalen zeg.. wel al veel meegemaakt.. lijk mij ok wel heel gaaf op een olifant te rijden.. Nouw ik hoop dat jullie gauw een pc zie te vinden dat je jullie verhalen weer kunnen vertellen benieuwd.
    liefst Mark en nathalie

• 11 Maart 2012 - 12:17

Pa&co:

Hoi lieve mensen wat een mooie ervaringen hebben jullie al! Het geeft zo een geweldig beeld van jullie vakantie, liefs van ons en oma, die met verbazing reageerde op jullie foto's! XXX vanuit Apeldoorn