De jungle trektocht/ budha festival - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Remko en Linda - WaarBenJij.nu De jungle trektocht/ budha festival - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Remko en Linda - WaarBenJij.nu

De jungle trektocht/ budha festival

Door: remko linda

Blijf op de hoogte en volg Remko en Linda

09 Maart 2012 | Thailand, Chiang Mai

Dinsdag rond 9 uur werden we opgehaald voor de trektocht. In totaal waren we met 12 personen, wij met zn 2en en 1 belgische vrouw, een engelse jongen en 8 franse jongens waarvan er 1 alleen reisde. We reden met de auto naar een lokaal marktje om het eten te kopen voor de komende 2 dagen, tevens konden we daar nog water kopen. We hebben ongeveer anderhalf uur gereden en kwamen toen in een klein dorpje waar we met zn allen gelunched hebben. Na de lunch gingen we richting de olifanten! Dit was een leuke en bijzondere ervaring. We moesten op een verhoging op de rug van de olifant stappen om in een zitje te gaan zitten. We hebben ruim een uur rondgelopen door het water en over paden die aangelegd waren voor de olifanten. Ondertussen was onze olifant lekker aan het eten van allerlei planten die langs de weg stonden. Na het rijden hebben we nog een aantal foto's gemaakt van andere olifanten die daar waren. Daarna begon het echte 'trekking' we hebben ongeveer 4 uur gewandeld door de jungle! dwars door de jungle soms over paden, en soms niet. In deze tijd van het jaar brand de lokale bevolking vele stukken van de jungle plat om de grond weer vruchtbaar te maken. We moesten soms rennen voor het vuur! na 3 uur lopen kwamen we bij een grot waar we vleermuizen hebben bekeken. Tevens was het lekker verkoelend om even uit de warme zon te kunnen. We hadden alleen een probleem..... ons water was zo goed als op. gelukkig moesten we nog een klein uurtje lopen naar het dorp waar we zouden overnachten. Toen we daar aankwamen zagen we dat het een heel primitief dorp was. We moesten douchen onder ijskoud bergwater wat uit een pijpje uit de muur kwam.... brrrr.... 's nachts sliepen we op houten vlonders op een heel dun matrasje en een heel dun dekentje, erg fris omdat het rond de 12 graden was. Voordat we gingen slapen hadden we een kampvuur waar we biertjes dronken gitaar speelden en liedjes zongen, vooral franse liedjes die wij niet kenden...

's Ochtends vroeg (woensdag ochtend) werden we al heel vroeg wakker door de Hanen die daar al kukelend door het dorp liepen. Niet heel goed geslapen maar het moest maar....We hebben allemaal weer onze voorraad water aangevuld en gingen weer lopen. Na 1.5 uur kwamen we bij een waterval midden in de jungle. Hier konden we een uur lang zwemmen en hebben we van rotsen in het water gesprongen. De jungle waar we vandaag doorheen liepen was groener en dichter begroeit. Ook hebben we meer beesten gezien, zoals hagedissen in verschillende kleuren, spinnen en andere insecten, en hoorden we aapjes in de boomtoppen.
Na een uurtje verder te hebben gelopen gingen we ergens in een rieten hut lunchen, het eten was goed, waarschijnlijk omdat we zoveel honger hadden gekregen van het lopen. Daarna gingen we met de auto naar de rivier waar we gingen raften, daar hebben we een boel gelachen, elkaars boten omgooien en genieten van de mooie natuur, er liepen ook olifanten door de rivier terwijl wij daar op ons bootje zaten.
Daarna gingen we terug naar Chiang Mai, om lekker te gaan douchen en alle viezigheid van ons af te spoelen.

Nadat we in ons guesthouse lekker hadden gedouched, wat hadden gegeten en gedronken gingen we op weg naar de tempel waar we eerder deze week al waren geweest, het was namelijk budha festival in heel thailand. Er mag dan geen alcohol gedronken/verkocht worden en de tempels zijn extra mooi versierd. Degene waar wij naar toe gingen hadden ze 100den kaarsjes aangestoken en zaten de monniken op rijtjes tussen de kaarsen. Heel mooi om te zien en een boel foto's kunnen maken! De tempel daarnaast was ook mooi verlicht, ook verkochten ze daar wensballonen. Daar hebben we dr dan ook 1 van opgelaten, het was een mooi gezicht al die brandende kaarsjes in de lucht. 1 wensballon (niet van ons) vloog tegen de tempel aan en vatte vlam, iedereen gilde en de ballon maakte een grote brandvlek op de tempel. (ook daar hebben we natuurlijk foto's van :P . Achter de tempel was een grote stenen tempel met budhas daarin. Daaromheen liepen mensen in een soort bedevaartstocht.
Bijzonder om te zien.

Die avond hadden we ook afgesproken met een aantal mensen van de trektocht, om foto's namen en facebook adressen uit te wisselen, we hebben gezamenlijk nog even wat gegeten en zijn toen lekker gaan slapen (in een normaal bedje )

• 09 Maart 2012 - 20:52

Anne En Francine:

Wat een tocht in de jungle, suuuper. Toch wel erg hoog zitten op zo'n olifant, en dan met z'n drieën. Nou dat springen in die waterval lijkt mij niets. En dat slapen in een junglehut, dat zou mij ook niet lukken. En dan weer in een gewoon bed, heeerlijk. Groetjesxxxxx

• 12 Maart 2012 - 10:45

Rob:

Tarzan en Jane
    Zijn veel knapper in t'echie..
    Jullie dus,!!! wat een mooie ervaring geniet dervan.