Bangkok deel 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Remko en Linda - WaarBenJij.nu Bangkok deel 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Remko en Linda - WaarBenJij.nu

Bangkok deel 2

Door: remko linda

Blijf op de hoogte en volg Remko en Linda

03 Maart 2012 | Thailand, Bangkok

Deel 2 van Bangkok:

De warmte begint langzamerhand steeds meer te wennen! tis wel heet maar in de schaduw en af en toe een cafe met airco is goed te doen!

Vrijdag ochtend zijn we eerst naar 'the golden mountain'' geweest, dit is een tempel op een soort berg en helemaal van ''goud'' (kleurig natuurlijk) flinke klim omhoog , geen lift natuurlijk :P behoorlijk zweten, maar het was leuk aangekleed in een soort oerwoud stijl! mooi uitzicht van bovenaf.
Vanuit de mountain zijn we naar een pier gelopen en de boot op gegaan. (zelfs linda hield het uit haha ondanks haar zeeziek:P) ongeveer een half uurtje gevaren.
Daarna begon om 15:00 uur onze fietstocht door bangkok! Deze was echt super gaaf! We hadden een leuke 'fietsleidster' en zijn op allerlei bijzondere plekken geweest waar je normaal als tourist nooit terecht zou komen. Veel door kleine paadjes/gangetjes, bij mensen voor hun huis langs en soms voor je gevoel er doorheen gefietst! met de fiets over de marktjes heen en allerlei aparte dingen gezien, van levende beesten tot vis en vlees markten waar vissen en beesten werden verkocht of geslacht!
allerlei aparte geuren en luchtjes! heel bijzonder om mee te maken, ook met de fiets op een boot en de rivier over naar een ander deel van de stad. Oude thaise huisjes op palen en buurtjes waar heel veel armoede heerst. Op sommige plekken kon je nog goed zien hoe hoog het water heeft gestaan met de overstromingen van een paar maanden geleden! moet echt vreselijk zijn geweest, op sommige plekken waren huizen volledig ondergelopen! We hebben een tussenstop gemaakt bij een staande budha van 45 meter hoog! helemaal van goud en heel mooi!

Zaterdag (laatste dag Bangkok).
Vandaag begonnen in een markt in het noorden van de stad. Deze markt is er alleen op zaterdag en zondag en is de grootste markt van AZIE!!!Ruim 8000 winkeltjes en TERING druk hahaha! heel warm maar wel leuk om te zien. Daarna door naar de duurdere winkelcentra. Totaal het tegenovergestelde van vrijdag, dure auto's en veel rijkere mensen, bijzonder dat het zo'n groot verschil kan zijn.

Daarna zijn we naar het hoogste hotel van Bangkok gegaan, we moesten hiervoor eigenlijk een kaartje kopen, maar op een of andere manier konden we zo naar boven, 84 verdiepingen en 309 meter hoog (niet betalen alla Linda dus!! (lees korting) :P
bovenop het hotel had je een draaiplateau waarop je uitzicht had over de hele stad! super mooi! en verademend omdat het lekker waaide , dus even lekker afkoelen.

Vanavond gaan we onze rugzakken weer inpakken en morgen ochtend vroeg weer op weg naar het vliegveld, op naar Chiang Rai. Geen idee wanneer we weer internet hebben dus misschien duurt het weer even tot het volgende verslag!

Groetjes uut Bangkok!

• 03 Maart 2012 - 13:32

Op Het Prikbord:

Hej Linda, je foto met de gong en op de fiets zijn uitgeprint en hangen te pronken op het prikbord.
    Zo blijven wij ook een beetje in een zonnige stemming!
    Nog veel meer plezier...!!!
    Groeten van al je collega's
    Diny en Chimene

• 03 Maart 2012 - 19:22

Francine En :

Vul hier je reactie in...

• 03 Maart 2012 - 19:43

Anne En Francine:

Wij hebben jullie 2 de verslag ook gelezen. Dus vaker op een boot gaan, dan
    wordt je ook niet meer zeeziek. Jullie zagen er natuurlijk wel duur uit, vandaar dat jullie geen entree hoefde te betalen!!! De foto's waren ook weer super, vooral in de ''echte'' luchtballon.
    Groetjes: Anne en FRancine

• 03 Maart 2012 - 22:05

Pa&co:

Wat was je telefoongesprek bijzonder Remko, zover weg en dan zo helder je stem horen! Wij zagen Rudolf in kook programma vanuit Bangkok ,wat voor heerlijks je daar allemaal kan eten,en zagen ook beelden vd stad w.o het hoogste hotel waar jullie waren! Liefs goede vlucht morgen en heinig an! pa&co