Chiang Rai en Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Remko en Linda - WaarBenJij.nu Chiang Rai en Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Remko en Linda - WaarBenJij.nu

Chiang Rai en Chiang Mai

Door: remko linda

Blijf op de hoogte en volg Remko en Linda

05 Maart 2012 | Thailand, Chiang Mai

Toch weer een computer kunnen vinden! Gister ochtend heerlijk gevlogen ....... Ging nogal hortend en stotend maar we zijn weer veilig geland in Chiang Rai! Chiang Rai is echt heel erg anders als Bangkok! Heel erg weinig toeristen, veel meer groen (denk aan bomen planten etc..), en vooral schone lucht! Ook was het 's nachts een stuk frisser, dus lekker onder de dekens! Vanaf het vliegveld van Chiang Rai hadden we een taxi naar het busstation genomen, en vanaf daar hebben we een tuk tuk naar 'Ben Guesthouse' genomen, zoek maar eens op. Mooi en netjes en een prima kamer, we hebben een beetje geimproviseerd met het ophangen van de klamboe maar het is gelukt. We merkten al gauw dat we bezoek hadden in onze kamer, er liep namelijk een hagedis doorheen:P s' nachts hebben we ook muisjes horen knagen aan de houten constructie van het gebouw:)
Voordat we gingen slapen hebben we een markt bezocht nabij het guesthouse, daar hebben we heerlijke hapjes gegeten, het is een soort 'proef en eet' zoals in Enschede. Allerlei kleine (tapas gelijkende) hapjes zoals vleesspiesjes, groenten, fruit dingetjes en ook ...... KREKELS! jaja, deze moesten we natuurlijk proberen, dus dat hebben we gedaan (allebei). Smaakte heel knapperig en korrelig, later pielkten we de voelsprietjes nog tussen onze tanden vandaan:P erg bijzonder.....

De volgende ochtend (maandag) hebben we vroeg de bus genomen vanaf Chiang Rai naar Chiang mai, een reis van ongeveer 3,5 uur. Chiang Rai was niet heel veel bijzonders te zien, vandaar dat we daar niet lang zijn gebleven. De reis met de bus verliep bijzonder. Het was een oude vervallen touringcar en de wegen zijn op zn minst gezegd slecht...;) Erg hobbelig en de bus had soms moeite om een berg op te komen. Daartegenover hadden we wel heel mooi uitzicht tijdens de reis, veel veel veel groen en bergen en ontelbaar veel rijstvelden, bananenbomen en palmbomen met kokosnoten!

Aangekomen in Chiang mai hebben we via een Thaise man een tip gekregen voor een guesthouse. We zijn daar ook beland en verblijven in 'Rendezvoous Guesthouse'. Een leuk en goedkoop (maar netjes) guesthouse voor 450 bath per nacht (11.25 euro per nacht), we hebben voor dinsdag en woensdag een trektocht door de jungle geboekt, hier ga je door de jungle lopen, op een olifant voor 1,5 uur,op een vlot,raften en zwemmen bij een waterval. de nacht brengen we dan bij een inheemse stam door in hutjes ergens in de jungle! :)

We komen daarna weer terug bij het zelfde guesthouse en gaan dan vrijdag Thais leren koken voor een hele dag (cooking class).
De foto's kunnen we er nu nog even niet bij zetten, maar die komen later nog!

Waarschijnlijk plaatsen we donderdag of vrijdag wel weer een berichtje!

Tot dan!

• 05 Maart 2012 - 14:43

Anne En Francine:

Fijn dat jullie weer een computer hebben gevonden, dan hebben we weer wat te lezen. Al weer heel wat meegemaakt en gezien in een paar dagen tijd. Benieuwd naar de foto's. Dus straks met z'n allen Thais eten in Almere. Vergeet niet de krekels mee te brengen, want die horen er dan ook bij. Fijne dagen in de jungle. Groetjesxxxxx

• 05 Maart 2012 - 20:32

Pa&co:

Wat een geweldige verhalen weer. Jullie zien en doen hele bijzondere dingen en we komen ook graag eens ECHT Thais eten in Almere, veel plezier in de Jungle!

• 06 Maart 2012 - 17:32

Wilma Hartmans:

Wat een ontzettende leuke reis zijn
    jullie aan het maken, zo beleef je nog eens wat. Wat zullen jullie een mooi foto boek maken,van alles wat je ziet.
    Valt de temperatuur nog een beetje mee?

Groetjes Wilma

• 09 Maart 2012 - 08:42

Remkolinda:

de temperatuur hier is ongeveer 30 tot 35 graden, maar wel lekker! het is goed te doen als je genoeg water drinkt en lekker in de schaduw loopt.